Na oficjalnym blogu Google poinformowało o wprowadzeniu kolejnego kryterium wpływającego na pozycje w wynikach wyszukiwania. Od 21 kwietnia dostosowanie strony do urządzeń mobilnych będzie ważnym czynnikiem rankingowym.
Zmiana ta będzie dotyczyć wyników we wszystkich językach, ale tylko na tabletach i smartfonach. Dla osób korzystających z komputerów nie będzie to miało znaczenia, jednakże liczba osób używających urządzeń przenośnych jest tak duża, że zignorowanie tych zmian może przynieść mocno odczuwalne, negatywne konsekwencje.
W rezultacie zapowiadanej aktualizacji algorytmu użytkownik otrzyma jakościowo lepsze wyniki, które będą dopasowane do jego urządzenia.
Wyszukiwarka, umożliwia właścicielom stron przygotowanie się do planowanej zmiany. Warto sprawdzić stronę za pomocą narzędzia dostępnego pod tym adresem: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Jeżeli wynik testu będzie podobny do poniższego, to najwyższy czas zlecić stworzenie strony z wykorzystaniem np. RWD. Ofiarą testu jest niniejszy blog, dla którego tworzymy nową skórkę.
Potrzebujesz pomocy w poprawieniu strony? Zapraszam do kontaktu.