Otrzymałem maila od znajomego z zapytaniem czy opłaca się umieścić link do katalogu firm w zamian za reklamę w formie wpisu w tymże katalogu. Link miał być oczywiście dofollow, zawierający komercyjny anchor text.
Oferent jest bardzo pomocny, gdyż przesyła instrukcje jak można umieścić odnośnik na stronie, screen ze wskazanym miejscem oraz gotowy kod:
Unikalny link (kod HTML), który należy umieśić w miejsce wskazanej frazy na swojej stronie www:
<a target=”_blank” href=”ADRES KATEGORII”>SŁOWO KLUCZOWE</a>
Jeden z blogerów kilka miesięcy temu poruszał tą kwestię, skupił się wtedy na ewentualnym zagrożeniu otrzymania kary od Google za publikację takiego odnośnika.
Wg mnie warto zwrócić uwagę na fakt, że dodając „nieinwazyjny link” (cyt. pracownika katalogu) na swojej stronie, która jest tematycznie skorelowana z docelową stroną, pomagamy w pozycjonowaniu konkurencji.
Dlatego, lepiej od razu podziękować za taki barter, tym bardziej, że korzyści są znikome lub żadne.