W pierwszej części mini poradnika dotyczącego samodzielnego pozycjonowania strony napisałem o doborze słów kluczowych oraz optymalizacji strony. W tej części podam dwa sposoby na zdobywanie linków pozycjonujących.
Pierwszym z najłatwiejszych sposobów jest wymiana linków pomiędzy stronami. Zaproponuj znajomym, którzy posiadają swoje strony wzajemne linkowanie. Możesz także napisać do właścicieli stron powiązanych tematycznie.
W treści linka należy zawrzeć słowa kluczowe, na które chcesz znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeżeli interesuję Cię fraza „wymiana opon olsztyn”, to niech Twój partner wstawi u siebie link: <a href=”http://www.mojastrona.pl/”>wymiana opon olsztyn</a>
Innym dobrym, a zarazem prostym sposobem na osiągnięcie lepszych pozycji jest dodanie linku do katalogów stron. Warto zwrócić uwagę aby katalogi oprócz wartości w pozycjonowaniu posiadały, także sensowną oglądalność, dzięki temu promowana strona może zyskać dodatkowy ruch, oglądalność. Najpopularniejsze polskie katalogi to: http://katalog.wp.pl/ oraz http://katalog.onet.pl/. Poza nimi jest bardzo wiele wartościowych katalogów. Zapraszam do zapoznania się z poniższymi listami:
Przed rozpoczęciem dodawania strony do katalogów dobrze jest przygotować: tytuły – pozycjonowane frazy, listę słów kluczowych, kilka-kilkanaście wersji opisów. Opisy powinny się różnić od siebie, zawierać pozycjonowane wyrażenia, a także powinny być poprawne językowo. Niektóre katalog mają różne wymagania co do długości opisu. Najczęściej minimalna długość to 400-500 znaków.
Zalecam ostrożność przy zdobywaniu linków. Przyrost odsyłaczy powinien być stopniowy, a treść linków w miarę zróżnicowana. Oprócz wymienionych wyżej sposobów jest wiele innych metod budowania link popularity, ale ja skupiłem się na tych najprostszych, które nie powinny sprawić nikomu kłopotów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania zapoznaj się z innymi wpisami na tym blogu, wejdź na forum http://www.forum.optymalizacja.com/ i oczywiście zadaj odpowiednie pytania wyszukiwarce Google.
Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach lub zwyczajnie nie ma czasu wypozycjonować strony na proste frazy, może zlecić to specjalistom. Zachęcam do przeczytania artykułu Ile kosztuje pozycjonowanie strony.