Nie wszyscy posiadają pieniądze na promocję swojego biznesu w sieci, często na samym początku mamy więcej wolnego czasu niż gotówki. Dlatego dla tych osób napiszę kilka prostych porad, jak zoptymalizować stronę i powalczyć o wyższe pozycje w Google.
Słowa kluczowe
Zakładam, że jesteś właścicielem małego biznesu i doskonale znasz branżę w której działasz. Ta wiedza pomoże Tobie wybrać słowa kluczowe, które mogą wpisywać w wyszukiwarce potencjalni klienci. Jednak trzeba pamiętać, że w wielu przypadkach klient nie zna się tak dobrze jak Ty. Może nie operować specyficznym słownictwem i jego zapytania kierowane do Google będą zupełni inne niż prawdziwego wyjadacza. W celu doboru odpowiednich słów poradź się znajomych, rodziny co by wpisali w wyszukiwarce potrzebując danego dobra bądź usługi. Skorzystaj z narzędzi dostępnych w sieci oraz podpowiedzi Googla, które są wyświetlane na dole wyników oraz w pasku wyszukiwania.
Po więcej szczegółów zapraszam do tekstów: Badanie i dobór słów kluczowych – część oraz Badanie i dobór słów kluczowych – część 2
Optymalizacja strony
Zadbaj aby w tytule strony między znacznikami <title></title> znajdowały się słowa kluczowe, a nie jakiś niewiele mówiący slogan. Jeśli nie wiesz jak to zrobić poproś wykonawce strony aby w tym Ci pomógł.
Przykładowy tytuł: Tworzenie i pozycjonowanie stron WWW – TBnet
Podobnie jak w tytule, w meta tagach keywords i description umieść wybrane wcześniej wyrażenia. Zwróć uwagę na opis, który nie może być zbitkiem słów kluczowych. Powinien być sensowny i zachęcać do odwiedzenia strony, przy jednoczesnym zawarciu w nim pozycjonowanych fraz.
Postaraj się aby w tekstach na stronie znajdowały się frazy, które chcesz pozycjonować. Najlepiej żeby znalazły się w nagłówkach oraz były wyróżnione poprzez pogrubienie lub podkreślenie. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, poproś kogoś o pomoc lub poszukaj informacji w Google.
Dokładniej powyższe zagadnienie opisałem w artykułach: Treść i optymalizacja strony oraz Optymalizacja strony. Na co warto zwrócić uwagę?
Po takich podstawowych czynnościach trzeba się zastanowić nad zbieraniem linków odsyłających do pozycjonowanej strony. O czym napiszę w następnej części tego mini poradnika.