Otrzymałem ostatnio propozycję współpracy od pewnego pozycjonera. Z ciekawości poprosiłem o wycenę pozycjonowania strony, która znajduje się w indeksie Google od 3 miesięcy i nie była wcześniej pozycjonowana.
Miesięczny koszt utrzymania w top 10 mało konkurencyjnych fraz(dwie ogólne i jedna z nazwą miasta) wyniósł 250 zł, plus jednorazowa opłata w wysokości 400 zł za osiągnięcie ustalonych pozycji.Pod wpływem tego zdarzenia postanowiłem napisać tą notkę, podzielić się ile trwa i kosztuje pozycjonowanie strony firmowej, która dopiero co pojawiła się w sieci. Ceny za usługi SEO są bardzo zróżnicowane, dlatego nie będę się rozwodził ile trzeba zapłacić u konkurencji.
Koszt promocji strony firmowej w naturalnych wynikach wyszukiwania dla kilku – kilkunastu słów kluczowych najczęściej waha się w przedziale od 300 do 600 zł miesięcznie.
Pozycjonowanie frazy lokalnej, powiązanej z nazwą miasta np. reklama zewnętrzna Warszawa to wydatek rzędu 30 – 60 zł miesięcznie. Oczywiście zależy to od konkurencji jaka panuje w danej branży.
W przypadku słów kluczowych, bardziej ogólnych, ceny zaczynają się od 50 zł miesięcznie i najczęściej nie przekraczają kwoty 150 zł.
Czas oczekiwania na zadowalające wyniki (pierwsza strona) najczęściej nie przekracza dwóch miesięcy. Okres ten podobnie jak w przypadku ceny zależny od tego jak wielu mamy konkurentów pozycjonujących się w wyszukiwarkach. Dla mało konkurencyjnych wyrażeń pierwszą dziesiątkę uzyskujemy często już po 2 -4 tygodniach.
Mam nadzieję, że powyższe informacje pomogą w racjonalnym wyborze podmiotu, który ma się zająć pozycjonowaniem strony bądź sklepu. Oczywiście zapraszam do skorzystania z usług TBnet.pl