Konkurencja na rynku wyszukiwarek w Polsce jeszcze kilka lat temu była znacznie większa niż obecnie. Największe portale internetowe takie jak Onet, Wirtualna Polska(WP) oraz Interia posiadały własne mechanizmy indeksowania i wyszukiwania stron lub też korzystały z mechanizmów opracowanych przez rodzime firmy. Aktualnie tylko WP korzysta z technologii dostarczanej przez Netsprint, zaś pozostałe dwa portale wykorzystują oprogramowanie internetowego giganta – Google.

Poniżej znajdują się rankingi silników oraz domen wyszukiwarek internetowych, z których internauci łączący się z terenu Polski trafili na krajowe witryny. Ranking został stworzony na podstawie procentowej liczby wizyt(ciągu odsłon) na stronach objętych badaniem gemiusTraffic w okresie 14.03.2011 – 20.03.2011.

Lp. Nazwa domeny Procentowy udział w badanym okresie
1 google 95.68%
2 wp.pl 1.25%
3 onet.pl 1.00%
4 bing (msn/live) 0.98%
5 interia.pl 0.33%
6 yahoo 0.25

 

Z powyższej tabeli wynika, iż prawie 96 procent polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google, którą można znaleźć pod domenami google.com, google.pl oraz wieloma innymi. Ponadto doskonale widać jak znikomy odsetek użytkowników wyszukuje informacji za pomocą mechanizmów umieszczonych na portalach Onet, Interia oraz WP, które na początku wieku były potentatami na polskim rynku.

Kolejna tabela jeszcze lepiej obrazuje znaczenie wyszukiwarki Google oraz to, że wspomniane wyżej portale zrezygnowały z własnych mechanizmów na rzecz sprawdzonego oprogramowania dostarczanego przez amerykańską firmę.

Lp. Nazwa silnika Procentowy udział w badanym okresie
1 Google 97.40%
2 NetSprint 1.26%
3 MSN 0.99%
4 Yahoo 0.25%

 

Z danych dostarczonych przez gemiusTraffic wynika, iż ponad 97 procent polskiego rynku należy do wyszukiwarki Google. Dlatego większość działań w zakresie marketingu w wyszukiwarkach internetowych realizowanych jest właśnie w Google.