Na przełomie 16 i 17 stycznia Google wprowadziło kolejną zmianę algorytmu. Od kilku miesięcy w branży SEO jest co raz goręcej. Powodem są spadki spowodowane często wprowadzanymi przez wyszukiwarkę „ulepszeniami” mechanizmów, odpowiadających za tworzenie rankingu – wyników wyszukiwania. Wielu pozycjonerów zastanawia się co jest przyczyną utraty pozycji. Poniżej przedstawiam kilka przyczyn, które wg mnie powodują wspomniane spadki:
- zbyt duża liczba linków z katalogów stron i precli (w tym także z zamkniętych grup)
- linkowanie wyłącznie strony głównej
- mała różnorodność treści linków
- zbyt duża liczba linków zawierających w treści pozycjonowane frazy np. „opony Olsztyn” zamiast bardziej naturalnych anchor tekstów takich jak adres strony czy np. „kliknij tutaj”
- mała ilość wartościowych i unikalnych treści na pozycjonowanej stronie
- rzadko aktualizowana strona
- zwiększone ryzyko utraty pozycji gdy pozycjonowana fraza nie znajduje się w treści strony
Wiem, że nie napisałem nic odkrywczego, ale wierzę, że podsumowanie przyda się choćby jednej osoby. A już na pewno przyda się mojej stronie, bo to zawsze nowy i wartościowy content 😉